Лютви Местан: Речта на Ахмед Доган разцепи ДПС, новата партия ще се казва ДОСТ

вторник, февруари 09, 2016 |

Атаката срещу мен цели да насочи вниманието на специалните служби към новата партия

Атаката срещу мен стигна дъното, не пощадиха нито мен, нито децата ми, обяви бившият председател на ДПС Лютви Местан по Нова телевизия. Той бе изключен от партията преди Нова година и в момента е независим депутат.
Бившите ми колеги от ДПС въобще да не се занимават със съвестта си, това ще им попречи на кариерата, каза още Местан.
Истинската причина да създам нов политически проект е, че в България има необходимост от либерален, евроатлантически политически субект, коментира Местан. "Мога да бъда изключен от ДПС, но не мога да бъда изключен от идеите си", заяви той. Ако има разцепление в ДПС, то не е породено от мен и хората, които ме подкрепиха. Разцеплението настъпи с речта на Ахмед Доган, която бе стратегическа грешка. По думите му след речта на Доган като гъби са избуяли проруските мицели в България.
40 дни вече обикалям страната и регистрирам критична маса избиратели, които не споделят тезите на Доган и се чувстват непредставени от ДПС, каза още бившият лидер на партията.
Крайно неприемливо е изречението от речта, в което се говори, че ако някой от ЕС говори за приоритет на свободата, значи не познава реалността, заяви още Местан.
Новата партия ще се казва "Демократи за отговорност, свобода и толерантност" ДОСТ, обяви Местан. Чудесно е, че асоциацията е с турската дума за приятел "дост", коментира той.
Че новата партия ще е турска е журналистическо клише, заяви Местан. "Аз съм български гражданин, български политик и ние ще създадем либерална, българска политическа партия", каза той. Определянето на още несъздадената партия като протурска и ислямистка е написано в едни лаборатории, които разгърнаха тезата за Местан като опасен за националните интереси и шпионин, сподели още бившия председател на ДПС. Кампанията цели предварително да се дискредитира новата партия, но по-опасна е целта да се ангажира опасния инструментариум на българската държава, заяви Местан. "Целта е не да се ангажираме като опоненти с Първанов, Румен Петков и Каракачанов, а да имаме проблем със специалния инструментариум на държавата. Тези внушения да дадат основания на специалните служби да ни вземат на прицел и да се ограничи правото ни", каза той.
"Когато преди 3 години бях посочен за председател, нямах никакви илюзии, че с това устройство на ДПС, ще имам възможности да влиая на структурата и бизнес интересите. Не можех да бъда ограничен само на полето на политическите идеи", заяви още Местан. "Бях на светлинни години от бизнеса в ДПС. Аз съм един от малкото политици, които продължават да живеят на квартира", обяви още той.
"По въпроса за олигархията и кои са олигарсите, дано да сте готови за този разговор", каза Местан и показа свой парламентарен въпрос до премиера Бойко Борисов, който не бил допускан от председателя на парламента Цецка Цачева.
"Не всеки богат човек е олигарх. Не може да се слага знак за равенство между богат човек и олигарх. Ако един човек е натрупал капиталите си като спазва законите, то това е продукт на демокрацията. Олигарх имаме, когато някой забогатява чрез протекцията на властта. Кои са олигарсите най-компетентни да отговорят са министър-председателите на България", каза още той. Заради това той питал премиера Борисов кои са имената на олигарсите, след като е казал, че всеки олигарх в страната има медиа.
В България има проблем с независимостта на регулаторите, включително съдът и прокуратурата, заяви още Местан. "Аз не бях част от това, бях далеч от бизнеса. Аз ще бъда участник в разговора за окончателното падане на маските и демаскирането на задкулисието. Но в този разговор трябва да участват само партии, които са готови за своя катарзис", каза бившият председател на ДПС. "Този разговор не е възможен без разговор за връзката на всички министър-председатели с олигарсите", допълни той.

0 коментара:

Публикуване на коментар